mindfulness helpt tegen stress

STRESS – stop, adem, luister & verbind (juist nu!)

Ik ben vast niet de enige die zich zorgen maakt. We voelen allemaal wel de impact van het virus, en de (extra) stress die het met zich meebrengt. Deze response is overigens supernormaal & logisch, het zijn immers bizarre dagen.

65% van jullie ervaart momenteel meer stress dan normaal bleek uit mijn poll van afgelopen week. En de impact van deze vorm van stress = klote.

Stress heeft namelijk direct impact op jouw gezondheid: je immuunsysteem verzwakt, jouw stresshormoon maakt overuren – zonder de impulsen echt te kunnen verwerken – en misschien heb je het afgelopen dagen al gemerkt: meer last van hoofdpijn, nek- en rugklachten, maag- en darmproblemen, slaapissues of  hartkloppen.

Aaaaaai, Allemaal nare gevolgen van stress jouw lichaam. 

Hieronder drie manieren om (jezelf & de wereld) te supporten in deze tijden van stress?

Focus op je ademhaling. Elke keer wanneer jij weer overvallen wordt door een feit, nieuwsbericht of vervelende ervaring: stop eventjes.

Adem diep in, adem diep uit. Merk eens op wat er in jouw lichaam gebeurt.

Een simpele oefening met een direct resultaat: Adem diep in & probeer de spanning in jouw lichaam los te laten. 

Verbind: ontdek nieuwe manieren om – op misschien wel een dieper niveau- verbinding te maken.

Fysieke isolatie hoeft niet te betekenen dat er geen verbinding hoeft te zijn.

Plan een zoom-date met je vriendinnen, stuur een kaartje naar een familielid of schrijf een ‘ouderwetse’ brief naar iemand die jouw aandacht verdient. 

Ontdek: nieuwe gezonde patronen – of het nu wandelen is in de natuur (niet met z’n alle tegelijk please), nieuwe vegetarische maaltijden uitproberen – dat maakt niet uit.

Ga aan de slag met het ontwikkelen van nieuwe patronen & neem de tijd om deze te implementeren, juist nu.

Altijd al willen leren mediteren? Start nu. Door extra tijd te besteden aan jouw innerlijke balans ontdek jij wat nodig hebt. Check hier direct een fijne oefening om aan de slag te gaan met jouw ‘natuurlijke’ balans. Uit onderzoek is gebleken dat Mindfulness helpt tegen stress

Helaas zijn alle cursussen, workshops en kennissessies tot nader order uitgesteld. Momenteel is het juist belangrijk om jezelf te blijven ontwikkelen en verdiepen. Naar verwachting start er eind mei weer een nieuwe editie van project happiness. . Claim jij alvast jouw spot? Klik hier voor meer info.

mindfulness helpt tegen stress

Dit artikel is met veel liefde & plezier geschreven door Marloes, gecertificeerd Mindfulness coach en founder of www.naturalhappy.nl.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *